Ustanovitev podjetja: Kako začeti in pot do uspeha

Avtor prispevka: 

Ustanovitev podjetja proces dodatne informacije.
Čestitamo ob prvem koraku na vaši samostojni poti podjetništva. Za vas smo pripravili obsežen vodič preko katerega boste nedvomno postavili zdrav in močen temelj za vaše podjetje. 

V kolikor pa bi imeli skozi proces kakšno vprašanje ali pa bi se vam kje zataknilo vam pa z veseljem pomagamo in damo kakšen nasvet ali pa vas le napotimo v pravo smer :)
- Vid T.

Ustanovitev podjetja je trenutek, ko se sanje o neodvisnosti in ustvarjalnosti preoblikujejo v resničnost. Ta prvi korak prinaša priložnosti za uresničitev vaše poslovne ideje in doseganje finančne svobode. Vsaka podjetniška zgodba se sooča z izzivi, a s pravim pristopom, dobrim načrtom in pravimi informacijami lahko premagate ovire in zgradite trdne temelje za uspešno poslovanje. 

Statistično gledano se 30% podjetij zapre pred 2 letom njihovega delovanja in kar 50% pred 5 letom. Zato je pomembno, da dobro razumete vse korake, ki vodijo do ustanovitve uspešnega podjetja, od začetne ideje do registracije saj vam bo to lahko prihranili veliko glavobolov. 

Prav zato smo ustvarili to serijo člankov v obliki vodiča, kjer boste dobili globok vpogled v ključne korake in praktične nasvete za uspešen začetek vaše podjetniške poti. Ob koncu vsakega članka v tej seriji pa boste našli tudi povezavo do naslednjega koraka.

Faze življenja podjetja

Preden se bomo pogovarjali o ustanovitvi podjetja je potrebno razumeti, da je podjetje “živi organizem”. Za preživetje je potrebna dinamika, prilagajanje in adaptacija. In kot vsi organizmi imajo tudi podjetja svoj tipski življenjski cikel skozi katerega gredo.

zivljenski cikel podjetij
Vir: https://slatercoach.medium.com/guide-to-understanding-and-navigating-the-business-life-cycle-b86e8890b3db
  1. Faza ustanovitve (Start-up phase)
    V tej fazi se postavlja temelj podjetja vse od poslovne ideje, registracije, zbiranja financ do dobavljanja potrebne opreme ter dovoljenj za začetek poslovanja.
  2. Faza rasti (Growth phase)
    V tej fazi znajo zadeve postati malo bolj kaotične z veliko vzponi in padci. Ukvarjamo se z rastjo prodaje in prihodkov, širjenjem izdelkov/ storitvami in optimizacijo delovnih/ prodajnih procesov. Ta faza zahteva veliko potrpljenja in je točka, kjer veliko podjetnikov prekine svojo podjetniško pot.
  3. Faza zrelosti (Maturity phase)
    V fazi zrelosti podjetja se zadeve stabilizirajo in padejo v rutino (to je dobro in slabo). Podjetja dosegajo vrh tržnih pozicij in tam se prične prava konkurenčna bitka. Ključno v tej fazi so optimizacije in izboljševanje vrednosti svoje ponudbe – pozicije. Veliko podjetnikov se v teh fazi odloči tudi za izstop kjer podjetje prodajo veliki verigi in se “upokojijo” s svojimi zasluži.
  4. Faza upadanja (Decline phase)
    Veliko je ever-green produktov (avtomehanik, otroški izdelki ipd.). Se pa veliko podjetji sooča z fazo upada kjer – če podjetje ni agilno in se neprestano prilagaja – spreminja lahko začne njena uspešnost upadati. Nekaj ključev je revitalizacija, inovacija ali iskanje novih tržišč.
  5. Faza obnova ali zaprtja (Renewal or Exit phase)
    Zadnja faza na našem seznamu je obnova ali zaprtje. V tej točki se razmišlja o spremembi temeljne strukture podjetja (menjava tržišča ali poslovnega modela, re-brand). Če je podjetje na točki kjer podjetja ne morejo rešiti se pogovarjamo o zaprtju, likvidaciji ali prodaji podjetju/ investitorjem.

Kakšen je proces ustanovitev uspešnega podjetja

Ta serija je zastavljena po dobrih praksah, lastnih izkušnjah in izkušnjah naših naročnikov. V seriji bomo sledili korakom za katere smo prepričani, da bodo drastično zvišali možnost uspešnosti vašega novega podjetja:

Poslovna ideja

Ustanovitev podjetja se vedno začne z razvojem poslovne ideje, ne glede na to, ali jo že imate ali še ne. Lahko gre za vašo stroko, hobi, talent ali zgolj surovo željo po samostojnosti. Uspeh in težavnost prodora na trg bosta odvisna od tega koraka razvoja, saj ni vsaka ideja dobra – tudi če se na prvi pogled zdi obetavna. Preden se dokončno odločite za izbrano idejo, vam močno priporočamo, da jo najprej validirate, preden vanjo vložite čas, denar, trud in svoje sanje.

Več o tem si preberite tukaj: “Poslovna ideja

Tržna raziskava

Kakovost poslovne ideje ocenimo (Glej: “Kriterij dobre poslovne ideje”) z izvedbo tržne raziskave, ki je bistvena za razumevanje trga, konkurence in potencialnih strank (Glej: “Tržna raziskava” ).

Ta korak vključuje zbiranje in analizo podatkov, ki pomagajo oceniti velikost trga, trende, prednosti in slabosti konkurentov ter preferenčne vzorce kupcev (t.i. ciljne skupine). Dobro izvedena tržna raziskava zagotavlja dragocene vpoglede, ki lahko hitro pokažejo kakovost poslovne ideje in vam tako prihrani veliko časa, denarja in glavobola.

Poslovna strategija

Ko smo izbrali poslovno idejo je čas za oblikovanje poslovne strategije (Glej: “Poslovna strategija” ). Poslovna strategija  vključuje določanje jasnih ciljev, strategij za doseganje teh ciljev in metod za merjenje uspeha. Ključno je določiti, kako se bo podjetje diferenciralo od konkurence in kako bo ustvarilo vrednoto svojim strankam. 

Poslovni model

Poslovni model je enostavno rečeno način kako boste ustvarjali prihodke (Glej: “Poslovni model” ). Razvoj poslovnega modela vključuje opredelitev načinov, kako bo podjetje ustvarjalo prihodke, kakšno ponudbo bo pripeljalo na tržišče in kako bo upravljalo s financami. 

Ime podjetja

Veliko podjetnikov začne s tem korakom ko še sploh nimajo dodelane poslovne ideje in to se velikokrat izraža tudi v nadaljnji uspešnosti.

Ime je eno izmed večjih faktorjev uspešnosti podjetja (Glej: “Kriterij kakovosti imena podjetja” ) in je veliko bolj pomembno kot dober logotip. Zato se razvija na podlagi skrbno zbranih informacij tržišča, uporabnikov in zastavljene strategije. (Glej: “Ime podjetja” ).

Poslovni načrt

Pisanjem poslovnega načrta je ključen za večja podjetja ali start-up-e, ki morajo njihovo idejo dobro predstaviti za namene pridobivanja sredstev.

Za povprečno podjetje je pa lahko ta korak enostaven kot zbiranje vseh do sedaj zbranih informacij na enem mestu saj služi kot vodnik za vodenje podjetja in kriterij za informirano sprejemanje poslovnih odločitev. (Glej: “Poslovni načrt” ).

Vizualna komunikacija

Razvoj učinkovite vizualne komunikacije oz. t.i. celostne podobe podjetja vključuje oblikovanje jasnega in privlačnega vizualnega jezika, ki odraža blagovno znamko in njene vrednote (Glej: “Vizualna komunikacija” ). Usklajenost vizualne komunikacije pomaga izboljšati prepoznavnost blagovne znamke in gradi zaupanje pri ciljni skupini.

Registracija podjetja

Registracija podjetja je formalni korak, ki vključuje izbiro pravne oblike, registracijo pri pristojnih državnih organih in pridobitev potrebnih dovoljenj ali licenc. Registracija je ključna za legalno poslovanje in omogoča podjetju, da začne s poslovnimi operacijami in finančnimi transakcijami (Glej: “Registracija podjetja” )

Za več informacij se obrnite na VEM (Ajpes) “tukaj” in SPOT (Slovenska poslovna točka) točki.

Marketing

Ko smo podjetje ustvarili in registrirali lahko začnemo opravljati svoje storitve. Podjetje prestopi v naslednjo fazo rasti kjer igra oglaševanje in marketing bistveno vlogo za predvidljivo in zdravo rast podjetja. 

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

5/5 - (1 vote)
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja