POSLOVNA IDEJA od razmisleka do izvedbe

Avtor prispevka: 

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.

Kako začeti?

Kadar ste na razcepu in imate oz. mislite, da imate odlično idejo, ki ste jo dobili v okolju, kjer živite ali delate, je to ideja, katera pa, ni nujno, da pomeni poslovni uspeh. Ta je šele začetek, kjer se ustvarjanje podjetja komaj začne in pri katerem se bosta počasi izoblikovala splošna smer storitev ali izdelkov. Če smo realni, se le redko tista prva zamisel oz. poslovna ideja uresniči in prinese znatni dobiček, saj se le-ta lahko znatno spremeni, dodela, odvzema in podobno. Izdelek/ storitev začne uspevati komaj takrat, ko odgovori na potrebe, zahteve in vprašanja kupcev ter zanje seveda ustvari dodano vrednost.

In ker je poslovna ideja tisti prvi korak, kjer še nismo prepričani ali je tudi dobra poslovna priložnost, jo je treba ovrednotiti ter oceniti na različne načine tako, da si odgovorimo tudi na nekaj vprašanj.

Spodaj smo vam pripravili temeljita vprašanja, ki vam lahko pomagajo do odgovora:

  • kakšno prednost ima vaša storitev/izdelek, pred tistimi, ki so že na trgu?
  • Kaj je zgodba, preko katere boste prodajali izdelek/storitev svojim kupcem?
  • Komu želite izdelek/storitev ponujati in kje bi le-ti iskali rešitev?
  • Kdo so vaše potencialne stranke, kje se zadržujejo?
  • Preko katerega čustva boste pridobili njihovo pozornost?

Če imate izdelan produkt, premislite, kaj vse boste potrebovali za njegovo serijsko proizvodnjo in kakšni stroški bodo ob tem nastali. Razmislite tudi o tem ali lahko vaš izdelek kdo kopirat in ali ga je smiselno tudi patentirati. Morda vam lahko kdo pomaga. Smiselno se je tudi povezati s podjetjem, ki je že razvito in ponuja podobne proizvode. Takšno podjetje lahko vaš patent tudi od vas odkupi.

Poslovna ideja vs. poslovna priložnost

Poznamo 3 merila, preko katerih postane poslovna ideja zelo zanimiva poslovna priložnost in skozi katere spoznamo tudi vrednost svoje poslovne ideje:

  1. Dolgoročna uspešnost: ali je lahko dolgoročno tržno uspešna in relevantna? Kaj želimo z njo doseči?
  2. Možnosti izvedbe: jo je sploh mogoče izvesti? Imamo dovolj razpoložljivih sredstev? Kako bomo to dosegli?
  3. Nenadomestljivost: ali jo konkurenca le stežka posnema? Kdo vse je potreben za realizacijo cilja?

Nadalje je treba presoditi tudi tržni ter tehnološki vidik te poslovne ideje. Kaj pa to pomeni?

Tržni vidik je: ugotovitev, kakšna je verjetnost uspeha ter katere so konkurenčne prednosti izbranega produkta oz. storitve.

Tehnološki vidik: pri tem pa lahko ocenite, ali je storitev oz. proizvod mogoče narediti, če je tehnično sprejemljiv in če ga lahko, kako zaščitite pred svojimi konkurenčnimi ponudniki.

Zaznavanje ideje

Če ste odprtega uma, se vam lahko tudi večkrat na dan pojavi poslovna ideja, ki je lahko koristna ali ne. Skupna točka vseh teh zamisli je, da rešujejo neki določen izziv, ki ga ima določena skupina ljudi ali drugače povedano, vaša ciljna skupina. Torej, pomembno je, da odkrijete ta izziv, ki ga ima ta skupina ljudi in za katerega še ne obstaja primerna rešitev ali pa najdete način, da že dano rešitev izboljšate.

Kategorije in raziskava ciljnih tržišč

Ciljno trženje je segment, ki pridobiva značaj mikro trženja, saj tržne programe prilagaja željam in potrebam določenih ciljnih skupin kupcev, kjer je končna oblika ciljnega trženja, trženje po meri posameznega porabnika. Kadar raziskujemo tržišče, to naredimo na dva načina:

  • Kvantitativno ter kvalitativno.

To nam omogoča prepoznati ter določiti ciljno skupino potrošnikov, ki bodo kupili naše izdelke/ storitve, torej so to potrošniki, ki jim želje in potrebe zadovoljujejo naši izdelki. Zagotovo se boste strinjali z nami, če rečemo, da je določen izdelek/ storitev, treba dodati v določeno kategorijo, ki je ciljno usmerjena, kajne? Zakaj?

Ker je vsak segment določen za svoj cilj in vi izberete tistega, ki vam bo prinesel največ uspeha.

Vire novih zamisli predstavljajo 4 kategorije:

  1. Potrošniki
    Podjetje mora vso svojo pozornost usmeriti v svoj glavni vir, če želi zadovoljiti potrebe in želje tega le-tega. Ter tudi na osrednjo točko ideje, za novo storitev ali proizvod, na potencialne potrošnike.
  2. Podjetja
    podjetniki in razni vodje bi prav tako morali oblikovati formalno metodo, ki bi nadzirala in ob enem ocenjevala konkurenčne proizvode ter storitve na trgu. Takšne analize so odličen način za izboljšanje ponudbe in kovanje idej za nov produkt, ki bo veliko bolj privlačen za sam trg.
  3. Distribucijske poti
    Osebe, ki so priča distribucijskih poti so tudi odličen vir za nove ideje, saj so na tekočem s tem, kaj si trg želi in kakšne so njegove potrebe. Zraven dobrih predlogov imajo te osebe prav tako moč pri trženju novo razvitih proizvodov.
  4. Država in vlada
    Vlada je odličen vir zamisli za proizvodnjo novega izdelka zato, ker sami registri ponujajo številne možnosti za nove proizvode. Na voljo so številni patenti, preko katerih se nato pride do odličnih tržnih proizvodnih idej. Preko nje boste prišli tudi do številnih podatkov o različnih proizvodih ter tudi možnostih kakšnih subvencij.

Kje in kako najti te izzive?

Vzemimo za primer reševanje lastnih težav, interesov ter strasti. Kje je vaš »gumb« za stanje, kjer se enostavno izgubite in uživate v tem, kar delate?

Lastne izzive lahko najdemo na primer v službi ali v prostem času, ko se osredotočimo na notranjost in:

  1. Pomislimo, če, in kakšen izziv je to, k kateremu lahko prispevamo – bodisi doma ali v službi
  2. Raziščemo, ali ta specifični izziv že kdo rešuje, in če ga
  3. Razmislimo, ga pogledamo ter analiziramo, ali lahko obstoječo rešitev še kako izboljšamo.

Težave drugih boste ujeli tako, da se boste ozrli okrog sebe in samo opazovali ter poslušali ljudi. Druga metoda je tudi, da pobrskate po spletu za raznimi forumi, blogi ali videi, kjer ljudje izpostavljajo teme, sprašujejo in iščejo rešitve za svoje težave. Poslovne ideje so le korak vstran, saj jih lahko dobite že samo tako, da si vzamete čas in samo poslušate ljudi ter sebe.

Namig: izredno dobra analiza za sveža podjetja (Startup) ali grajenje le-tega, je analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). To je analiza, pri kateri poudarite: prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti izdelka/ storitve, ki jo želite lansirati. Čeprav je le poslovna ideja, vam lahko da pravilne smernice, motivacijo in morda tudi kakšno rešitev.

Ko boste našli potencial za uspeh, torej, da je poslovna ideja trdna in jo lahko ocenite z možnostjo širitve, zaslužka, enostavno izvedbo ter interesom, se lahko pomaknete naprej na analizo oz. tržno raziskavo.

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

5/5 - (1 vote)
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja