Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

Avtor prispevka: 

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.

Celostna grafična podoba podjetja je velik in izredno pomemben del pri gradnji blagovne znamke novega podjetja ali obnovi starega.

Preko celostne podobe lahko dosegamo strateške cilje podjetja, lovimo dodatne potencialne kupce in stranke, si pomagamo pri pozicjoniranju ter vzpovstavimo želeno komunikacijo s svojimi strankami.

V tem blog zapisu vam bomo predstavili kaj celostna podoba pravzaprav je, kako jo uporabljamo, kaj vsebuje, zakaj se odločiti zanjo in kakšne so pridobitve celostne grafične podobe. Vse to in še veliko več v nadaljevanju.

Definirajmo kaj je CGP podjetja

CGP podjetja ali celostna grafična podoba podjetja je načrtovana vizualna komunikacija, katera enoti vse vizualne materiale pod “eno streho”. Torej celostna podoba je enostavno povedano izgled vašega podjetja (vizitke, logotip, izgled spletne strani, oblačil ipt.).

Ker pa je celostna podoba orodje za doseganje željenih strateških ciljev vašega podjetja je pa smiselno, da jo razčlenimo in pogledamo različne funkcije le te. 

Komunikacija

Celostna podoba v prvi vrsti služi kot vizualna komunikacija z vašimi strankami ali uporabniki. Ob načrtovanju se definirajo cilji, ki jih želimo dosegati in ciljno skupino, katero želimo nagovarjati. 

Ciljna skupina so preprosto rečeno naše idealne stranke. To so uporabniki, ki bodo najverjeteje uporabljali, kupili, ali potrebovali vaše storitve. Vsaka ciljna skupina ima specifične karakteristike, zato jih je vredno definirati.

Ko enkrat postavimo tezo, kdo bi te osebe lahko bile, lahko oblikujemo vizualne elemente, ki se bodo povezovale z njimi.

Celostna podoba mora biti oblikovana na način, da jo ciljne skupine razumejo in se z njimi povezujejo. Želimo izzvati kakšen občutek, preko katerega bomo pritegnili njihovo pozornost. 

Način komunikacije je pa definiran v koraku strategije.

Strategija celostne podobe

Seveda, da je samo vizualno privlačno zdaleč ni dovol. Za uspešno oblikovano celostno podobo si moramo zastaviti nekaj ciljev uspešnosti preko katerih lahko v prihodnosti merimo, ali je bil strošek izdelave celostne podobe uporavičen.

Zato si moramo pred začetkom oblikovanja definirati, kaj želimo doseči. Strateški cilji so lahko: pozvati občutek pripadnosti, izstopati od konkurence, predstavitev narave izdelka/storitve, že pred stikom vliti kanček zaupanja v misel uporabnika ipd. Ciljev je lahko preveč, da bi jih naštevali. 

Branding

Branding je zelo razširjen izraz, katerega vsak definira iz svojih čevljev.

Oglaševalci bodo rekli, da je branding serija prikazovanj in sledenja uporabnikom, oblikovalci bodo rekli, da je povezan s svetom vizualne komunikacije medtem, ko bodo strategi rekli, da se branding dogaja v mislih uporabnika. 

Vse to je res. Branding je skupek in križišče večih področij, ki delujejo z roko v roki. Naš pogled na to je, da je brand to, kar si uporabniki mislijo o blagovni znamki.

Torej, če celostno podobo dovolj dobro načrtujemo, bodo ljudje, ki pridejo z blagovno znamko v stik dobili občutek, katerega smo načrtno želeli izzvati. 

»Z dobro načrtovano celostno grafično podobo podjetje lažje in hitreje dosega strateške cilje!«

Kaj vsebuje celostna grafična podoba (CGP)?

Osnovni elementi CGP (celostne grafične podobe podjetja) so barve s katerimi se podjetje predstavlja, pisava (tipografija), grafike katere so značilne za blagovno znamko ter vrsta fotografij, ki jih podjetje uporablja.

Seveda so pa tudi vsi ti elementi pogojeni z načinom komunikacije, katero je podjetje izbralo.

Materiali, ki spadajo pod celostno podobo:

  • Logotip podjetja/ blagovne znamke,
  • poslovna vizitka,
  • listi za dopis (račun, ponudba, nagovor..),
  • pisemske ovojnice,
  • štampiljke in
  • e-mail podpis (elektronski podpis),
  • poslovne mape,
  • označbe.

Digitalni materiali:

  • Spletna stran, spletna trgovina, landing page ali spletna vizitka,
  • naslovnice in slike profilov družbenih omrežij,
  • e-maili za marketing.

Promocijski materiali:

  • Transparenti,
  • letaki,
  • plakati in jumbo plakati,
  • predstavitvene table,
  • oblačila ipd.
kaj vse vsebuje cgp

To so najosnovnejši materiali, katere podjetje potrebuje za poslovanje. Seveda se vsak dodaten element prilagodi glede na želje posameznega podjetja.

Za bolj obširno, pa se podjetja rada odločijo za oblikovanje promocijskih materialov kot so pisala, vezena ali tiskana oblačila, dežniki, poslovne mape, jumbo plakati, letaki, spletne pasice ipd.

Kdo pa potrebuje CGP podjetja?

Celostna grafična podoba je primerna za podjetja (tako mala kot velika), katera želijo dosegati višje poslovne cilje, povečati tržni delež in prepoznavnost ali pospešiti predor na že obstoječ ali nov trg.

Vsekakor pa to ne pomeni, da so izvzeta mikro podjetja, blogarji, društva in organizacije.

Tudi za njih je primerna celostna grafična podoba, katera jim pomaga do višje prepoznavnosti in vidnosti na spletu.

Vsekakor pa celostna podoba ni primerna za vse! 

Celostna podoba je izredno močno orodje a ni vedno najboljša rešitev. Vredno je imeti cilj pred očmi. Za več prometa, je boljša izbira marketing, več prodaje lahko dosežemo z optimizacijo nakupnih procesov ali predstavitev novih re-marketing ali drugih sistemov.

Kot smo že omenili, videz ne pomeni nič, če ni rezultatov 🙂

»Mikro, mala ali velika za vse je celostna grafična podoba vidna! «

Kako se lotiti izdelave Celostne grafične podobe?

CGP-ja svojega podjetja se lahko lotite sami ali pa vam ga lahko pomagamo izdelati mi (v kolikor bi želeli navezati stik z nami, ga lahko na tej povezavi).

V prvem koraku je potrebno vedeti, kaj je razlog za ta korak. Kakšen je cilj in kaj bi želeli z celostno podobo doseči. Profesionalen izgled, in resnost lahko veliko krat dosežete že z dobro izvedbo. Razmislite o strateškem cilju. 

Naslednji korak je izvajalec. Z izvajalcem se boste sprehodili skozi postopek spoznavanja (ciljev, podjetja, ciljne skupine, konkurence ipd.). 

Zadnji korak je oblikovanje in testiranje. 

V kolikor se boste oblikovanja lotili sami, si preberite par vprašanj, katera vam bodo pomagala pri oblikovanju.

cilji celostne graficne podobe podjetja
  • Kakšna je strategija podjetja/ blagovne znamke?
  • Je za vašim podjetjem/ blagovno znamko posebna zgodba, katero je vredno izpostaviti?
  • Kaj želite sporočiti vašim strankam?
  • Kdo je vaša močna konkurenca ter zakaj ste boljši od njih?

Če ste odgovorili na vsa zastavljena vprašanja, odlično! Probajte jih zapisati na list papirja ter se jih pri sami izdelavi držati in iti po teh smernicah.

V primeru kakšne nejasnosti ali želji po izdelavi CGP-ja podjetja, nas z veseljem kontaktirajte! 

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

Ni ocene
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja