Avtor prispevka: 

Celostna grafična podoba podjetja: Kaj je in kaj je njena naloga

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.
Shrani na:
Kaj je celostna grafična podoba podjetja ali CGP?
Pot do zdaj: Poslovno idejo smo raziskali, razvili poslovno strategijo in poslovni model, razvili ime podjetja ter vsa spoznanja združili v poslovnem načrtu. 

Ko smo razvili ikonično ime podjetja z katerim se bomo predstavljali svetu sledi še oblikovanje “obraza” kateremu bomo pripisali to fantastično ime. Ko bo znamka zaživela v vizualnem svetu sledi še razvoj spletnega mesta, ki bo služilo kot virtualna poslovalnica vašega podjetja (glej: “spletno mesto”).

Torej oblikovali bomo celostno grafično podobo podjetja s katero bomo zaznamovali vse materiale od spletne strani, vizitk, do izgleda embalaž in drugih reklamnih materialov.

Celostna grafična podoba podjetja igra velik faktor pri izvrševanju naše poslovne strategije saj bo nagovarjala potencialne uporabnike in na zelo očiten in jasen način razločila naše podjetje od konkurence.

V tem blog zapisu vam bomo podrobneje predstavili kaj celostna grafična podoba pravzaprav je, kaj vsebuje in kaj kot podjetje pridobimo z dobro zasnovano celostno podobo. Vse to in še veliko več v nadaljevanju.

Definirajmo kaj je celostna grafična podoba podjetja

CGP podjetja ali celostna grafična podoba podjetja je načrtovana vizualna komunikacija, katera enoti vse predstavitvene in promocijske materiale pod “eno streho”.

Torej celostna podoba je enostavno povedano izgled vašega podjetja (vizitke, logotip, izgled spletne strani, oblačil ipt.).Funkcija celostne grafične podobe ni le, da samo izgleda “lepo” temveč je eno izmed dominantnih orodij za doseganje strateških ciljev vašega podjetja.

Ti cilji so lahko: predstaviti kdo smo in pustiti močan vtis, razločevanje od konkurence, povezovanje produkta s pravo skupino ljudi (glej: “tržna raziskava”), pritegniti pozornost/ izstopati na tržišču, komunicirati vrednote katere izbrani ciljni uporabniki cenijo/jih iščejo.

Jasna komunikacija pomeni finančni uspeh

Kot smo rekli celostna podoba v prvi vrsti služi kot vizualna komunikacija z vašimi strankami ali uporabniki.

Za boljše razumevanje si lahko predstavljamo, da je naše podjetje prava oseba, ki jo uporabniki po priložnosti srečajo na zaposlenem trgu (saj velikokrat se novi uporabniki v takšni naglici srečujejo z vašimi rešitvami). 

Prva funkcija celostne podobe je izstopati. Veliko uporabnikov pred nakupom opravijo vsaj kratko raziskavo ponudnikov/ produktov, ki bi potencialno lahko rešili njihove probleme.

Cilj celostne podobe pa je, da bo izstopala v takšni meri, da si vas bo kupec ob koncu te raziskovalne faze (in še kakšen dan/ teden) še bežno spomnil saj boste dovolj zanimivi in drugačni od vseh drugih možnosti, ki jih je raziskal. 

Še bolj izraziti prodajni rezultati se kažejo kadar vaše podjetje direktno konkuriralo z drugimi produkti na prodajnih policah ali stojnicah kjer je distrakcij in vizualnih informacij še bistveno več. Tam je še toliko bolj pomembno izstopati in biti zanimiv tako, da pritegnemo pozornost potencialnih kupcev.

Zanimivost: Prvi vtisi so zelo pomembni (Ni brezveze rek: “Prvi vtis je za zmeraj”) saj ljudje presodimo v prvih 3 sekundah ali nam je kdo “všeč” ali ne. In tako bodo uporabniki preko palca presodili ali ste tudi vi dober fit za njih.

Ok, bili ste dovolj zanimivi in zdaj ste dobili še 10 sekund pozornosti vašega potencialnega kupca. Zdaj je priložnost, da se preko celostne podobe na jasen način predstavite kdo ste in na kakšen način rešujete njihov problem. 

To lahko storimo tako, da prikažemo želene karakteristike, ki jih potencialni kupec morda nosi sam (se z njim poveže) ali pa jih išče v svojem rešitelju. 

Primer: Pri odvetniku iščemo profesionalnost in samozavest. Kadar pa iščemo prostor za praznovanje našega malčka pa bomo iskali prostore, ki so še posebej barviti in igrivi. 

Kadar boste postali uveljavljanje blagovna znamka pa postane cilj celostne podobe povezovanje z uporabnikom. Želimo vzbuditit občutek pripadnosti specifični znamki. V tej točki se uporabniki poistovetijo oz. izražajo preko svoje izbire. Celostna podoba postane del njihove identitete zato je pomembno, da je izvedena na visokem nivoju.

Pomoč?
Ustvarimo odlično celostno
podobo vašega podjetja
Pomoč?
Ustvarimo odlično celostno
podobo vašega podjetja
vid pomoc distant 1.3
Pomoč?
Ustvarimo odlično celostno
podobo vašega podjetja

Strategija za celostno podobo

Kot smo ugotovili ni dovolj,  da je celostna grafična podoba podjetja le privlačna. Za uspešno oblikovano celostno podobo si moramo zastaviti nekaj KPI-jev uspešnosti preko katerih lahko v prihodnosti tudi merimo, ali je bil strošek izdelave celostne podobe upravičen. 

Merljivost uspešnosti celostne podobe je zelo ne-natančna lahko pa sledimo naslednjim indikatorjem: stopnja konverzij (CR), stopnja odstopa (bounce rate), strošek pridobitve stranke (CPA), povratni kupci (ki naredijo ponovni nakup), kupčeva življenska doba.

Nemerljivi KPI so: zavedanje blagovne znamke, sentiment, mnenje o blagovni znamko.

celostna podoba podjetja v trgovini

Celostna grafična podoba ni brand

Znamčenje ali branding je zelo razširjen izraz, katerega vsak definira malo po svojem kopitu.

Oglaševalci bodo rekli, da je znamčenje serija prikazovanj in sledenja uporabnikom, oblikovalci bodo rekli, da je povezan s celostno grafično podobo podjetja medtem, ko bodo strategi rekli, da se znamčenje dogaja v mislih uporabnika. 

Vse to je res. Znamčenje je skupek vseh preteklih izkušenj, ki jih je uporabnik imel z blagovno znamko. Povezuje več večih področij (celostna grafična podoba podjetja, verbalna komunikacija s prodajalci, lokacija, izkušnja s produktom/ storitvijo, nakupovalna izkušnja ipd.), ki delujejo z roko v roki tako, da tvorijo eno celovito in konsistentno izkušnjo. In mnenje, ki si ga ustvari povprečen kupec je naša blagovna znamka.

Torej, da ustvarimo strateško smiselno blagovno znamko načrtujemo vse dele izkušnje tako, da se željenemu občutku čim bolj približamo. To velja tudi za celostno grafično podobo podjetja saj igra velik faktor v uporabniški izkušnji.

»Z dobro načrtovano celostno grafično podobo podjetje lažje in hitreje dosega strateške cilje!«

Kaj vsebuje celostna grafična podoba (CGP)?

Osnovni elementi celostne grafične podobe podjetja (CGP) so barve s katerimi se podjetje predstavlja, pisava (tipografija), grafike katere so značilne za blagovno znamko ter vrsta fotografij, ki jih podjetje uporablja. Materiali, ki spadajo pod celostno podobo:

Predstavitveni materiali:

Predstavitveni materiali veljajo za najosnovnejše materiale, katere podjetje potrebuje za poslovanje. 

Digitalni materiali:

Spletna stran, spletna trgovina, landing page ali spletna vizitka,

  • naslovnice in slike profilov družbenih omrežij,
  • e-maili za marketing.

Promocijski materiali:

  • Transparenti,
  • letaki,
  • plakati in jumbo plakati,
  • predstavitvene table,
  • oblačila ipd.
Pomoč?
Ustvarimo odlično celostno
podobo vašega podjetja
Pomoč?
Ustvarimo odlično celostno
podobo vašega podjetja
vid pomoc distant 1.3
Pomoč?
Ustvarimo odlično celostno
podobo vašega podjetja

Za bolj obširno celostno podobo, pa se podjetja rada odločijo za oblikovanjetudi promocijskih materialov kot so pisala, vezena ali tiskana oblačila, dežniki, poslovne mape, jumbo plakati, letaki, spletne pasice ipd.

Celostna grafična podoba podjetja.

Kako se lotiti izdelave celostne grafične podobe?

Celostne podobe podjetja se lahko lotite sami (Platforma “Canva” ima dobre predloge) ali pa vam ga lahko pomagamo izdelati mi (v kolikor bi želeli navezati stik z nami, ga lahko na tej povezavi).

Pred oblikovanjem celostne podobe je vedno potrebno dobro razumevanja tržišča in vaših uporabnikov (glej: “tržna raziskava”). Ker smo ta korak že naredili in vzpostavili strategijo poslovanja (glej:”razvoj poslovnega modela”) lahko nadaljujemo z zbiranjem inspiracije.

Naš nasvet: V prvih korakih lansiranja novega podjetja še ne boste imeli toliko konkretnih informacije o poslovanju in končni obliki podjetja zato vam predlagamo, da se na začetku osredotočite na uporabnike.

Skozi čas ko bodo pa stvari veliko bolj jasne lahko naredite t.i. Re-brand oz osvežitev celostne podobe, kjer bomo oblikovali po smernicah interne kulture podjetja.

V fazi zbiranja inspiracije poiščemo fotografije, pisave, barve, teksture in druge materiale, ki vsaka predstavlja del vzdušja, ki ga bomo ustvarili (to je strateški del oblikovanja celostne podobe). 

Zadnji korak je likovno raziskovanje in zaključevanje celostne podobe. 

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

Ni ocene
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja