Nastop na trgu in pregled konkurence

Avtor prispevka: 

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.

Tržna raziskava in analiza trga

Kadar gradimo svoje podjetje, je pomembno, da opravimo analizo okolja, v katerem bo podjetje živelo, ter jo strnemo v tržno raziskavo, ki ji bomo danes namenili nekoliko več pozornosti. Raziskavo smo razdelili na osem korakov, med katerimi je to korak 2, na poti uspešnega poslovanja.

Tržna raziskava je pomembna raziskava, preko katere zbiramo informacije, da lahko nato sestavimo poslovni načrt. Sam poslovni načrt je dokument, preko katerega izbrane informacije uporabimo, zato je pomemben globlji vpogled.

Več informacij = globlji vpogled in boljši rezultati!

Če poenostavimo primer moči tržne raziskave, bi rekli, da je primerljiva z načrtom za gradnjo hiše. Kadar gradite hišo in si greste prvič ogledati parcelo, takrat vidite, kakšen je teren in ali je le-ta primeren za gradnjo objekta. Nekako se lahko zazdi, na določenem koraku, da so na prvi pogled vprašanja enostavna in jasna, vendar ko se vprašamo:

  • kako poslujejo naši konkurenti?
  • Katere vrednote iščejo potencialni partnerji?
  • Kakšne so njihove potrebe?
  • Ter katere skupine ljudi so najbolj dovzetne za nakup ob našem nagovoru, se velikokrat znajdemo na točki, kjer na to nimamo izpiljenega odgovora.

Zakaj je tržna raziskava tako pomembna?

Tržna raziskava je ključna, saj če gradite na nestabilni podlagi ali tam, kjer nimate prostora, se bo slej kot prej objekt (ali v našem primeru podjetje) porušil. Zato se zadeve lotite celostno, zavedajte se njene pomembnosti ter si zanjo vzamete malo več časa. Ker v tej fazi lahko prinaša velike rezultate.

Vse je v temeljih in resnica je, da če je tržna raziskava pravilno opravljena in vsebuje kakovostne informacije, iz katerih se lahko tvori poslovni načrt, bo pot do njega veliko lažja. Z dobro opravljeno raziskavo lahko podjetja dosežejo velik prodor na trg ter ob enem očarajo srca svojih uporabnikov.

Na drugi strani pa je slaba ali ne izvedena tržna raziskava, pred lansiranjem podjetja, razlog, zakaj podjetjem enostavno ne uspe prodreti na trg. Ali pa je njihova rast izjemno počasna.

Tržna raziskava in njena pomembnost

Kadar je tržna raziskava dobro opravljena ali kadar zanjo najdete dobro priložnost, vam to lahko odpre nešteto možnosti, da najdete kakovostne priložnosti za nadaljnjo strategijo in gradnjo podjetja. Kar pove: »Dobra priložnost, ki jo daje tržna raziskava, lahko pomeni popolno dominanco podjetja, nad svojo konkurenco.« Treba je le dobro pogledati ter razmišljati kreativno.

Priporočamo vam, da daste priložnost svojemu podjetju postati nekaj izjemnega in res pozorno iščete priložnost, ki je vaši konkurenti skozi celoten postopek, niso opazili.

Metode raziskovanja in kaj nam tržna raziskava razkrije?

Tržna raziskava je torej zbiranje podatkov iz različnih virov. Te informacije lahko razvijemo sami (kot primarni vir), ali pa jih črpamo iz že obstoječih virov (to so sekundarni viri). Tak način zbiranja informacij je lahko enostavno, kot: branje blogov, komentarjev strank; brskanje po forumih ali le prijeten klepet s prijateljem, ki dela v izbrani niši.

Za pridobljene informacije se nato postavi teza, ki se utemelji in se postavi na tržišče. Le-to pa nato odloči, ali je dobičkonosna ali ne.

To je tudi razlog, zakaj se podjetja v kratkem času velikokrat spremenijo. Majhna podjetja primarnih virov ne uporabljajo zaradi dražjega načina te metode. Medtem ko večja podjetja po večini uporabijo kar obe raziskovalni metodi. Torej primarne in tudi sekundarne metode.

Poudariti pa moramo, da sta obe metodi odlični za pridobivanje kakovostnih informacij.

Primarna tržna raziskava z anketiranjem

Primeri primarno - raziskovalnih metod:

  • Anketiranje: lahko se izvaja osebno, po telefonu, preko spletnih aplikacij ali navadni/ e-pošti. V tem primeru je pomembno, da so vprašanja kakovostno in specifično postavljena, da dobimo potrebne odgovore. Ker pa se ta metoda izvaja na masovni ravni, se kot rezultat, po navadi vzame neko dobro povprečje vseh odgovorov.
  • Fokusne skupine: to so skupine, ki jih sestavljajo vaše ciljne skupine in preko katerih, zaradi osebnega pristopa, lahko izveste koristne informacije. Postopek zadaj je moderirana skupinska razprava, ki zajema od 6-10 ljudi, ki razpravljajo o določeni ter jasno opredeljeni temi. Te razprave služijo za pridobivanja podatkov, ki se uporabljajo velikokrat v oglaševanju, v zasnovah izdelkov ali pri raziskovanju trendov.
  • Testni postopki, kot so na primer opazovanje, nam bodo dali informacije o obnašanju posameznikov v določeni situaciji. Glede na videno (osebno 1 na 1 ali preko kamere), lahko raziskovalec ugotovi, kako kupci interagirajo z različnimi dobrinami.
  • Podrobni intervju je metoda, ki vključuje izpraševalca (vas), ki vodi razpravo o določeni tematiki, in osebo, ki na tematiko odgovarja. Ta metoda je ena izmed učinkovitejših metod, kadar podjetje potrebuje podrobno analizo o vedenju posameznika, trga ter sprejemanju odločitev. Je priporočena metoda zaradi osebnega pristopa 1 na 1.

Glede na nišo, ki jo želite opravljati, se izvedejo tudi raziskave že obstoječih virov. V primeru, če so podatki že zastareli, začnemo zbirati primarne vire.

Sekundarni/ obstoječi viri se delijo na:

  • razne strokovne revije in objavljene literature, bazirane na vašo panogo;
  • industrijska združenja in skupine, ki objavljajo letne napovedi;
  • poročila vlade,
  • teme na forumih,
  • komentarji na raznih spletnih straneh,
  • recenzije (video ali blog),
  • komentarji na družbenih omrežjih in več.
video recenzija sekundarna trzna raziskava

Podjetja na podlagi pridobljenih podatkov sprejmejo odločitve glede lastnega tržnega odnosa svojih obstoječih in novih storitev ali izdelkov. Podatki, ki nam jih da tržna raziskava, so odlični tudi za: 

  1. Napoved stanja na trgu
  2. Iskanje priložnosti za efektivno komunikacijo (kako se pozicionirati, priložnost dodajanja vrednote, kako poudariti tržne ovire)
  3. Predvidevanje kupne moči
  4. Prodajne možnosti (razni trendi)
  5. Oceno tržnega deleža in razkrivanje posebnosti na tržišču.

Področja, kjer se izvaja tržna raziskava

Poglejmo si še področja, preko katerih lahko izvajamo razne raziskave:

  1. Konkurenti: raziščemo, kateri so direktni in ne-direktni; katera podjetja iz tujine so uspešna, kaj je njihova posebnost ter kako dodajajo vrednost preko svojih storitev. Na kakšne načine komunicirajo s svojimi ciljnimi skupinami ter kakšna je njihova ponudba.

Efektivne metode so: spletno iskanje, Google map in razni izpisi iz javnih registrov.

  1. Uporabniki: kadar iščete primerne uporabnike, da zapolnite ciljno skupino, je efektivna analiza zagotovo pregled družbenih omrežij, kjer lahko vidite in spremljate njihove navade, lastnosti in morda tudi kakšne komentarje izdelkov ali storitev.

Tako, tržna raziskava je razkrita. Sedaj še samo skupaj povzemimo glavne točke. Kot smo omenili, raziskava odkriva razumevanje pozicije naših konkurentov in razkriva trenutne ponudbe na tržišču. Prav tako nam razkrije poslovne priložnosti, potrebe, čustva, ovire in želje naših strank. Z njo želimo doseči razumevanje konkurentov in uporabnikov ter odgovoriti na poslovni problem podjetja in na to vezane poslovne odločitve.

Uspešen zaključek tržne raziskave

Kaj je vaš naslednji korak?

Kadar so izbrane vse potrebne informacije in imamo vpogled v samo stanje trga, se začne gradnja poslovnega načrta. Sledite nam na naslednjo stopnjo in nam dovolite, da vam pomagamo zgraditi trdno in dobičkonosno podjetje.

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

Ni ocene
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja