Ustanovitev podjetja je trenutek, ko se sanje o neodvisnosti in ustvarjalnosti preoblikujejo v resničnost. Ta prvi korak prinaša priložnosti za uresničitev vaše poslovne ideje in doseganje finančne svobode. Vsaka podjetniška zgodba se sooča z izzivi, a s pravim pristopom, dobrim načrtom in pravimi informacijami lahko premagate ovire in zgradite trdne temelje za uspešno poslovanje.
Statistično gledano se 30% podjetij zapre pred 2 letom njihovega delovanja in kar 50% pred 5 letom. Zato je pomembno, da dobro razumete vse korake, ki vodijo do ustanovitve uspešnega podjetja, od začetne ideje do registracije saj vam bo to lahko prihranili veliko glavobolov.
S to serijo člankov boste dobili vpogled globok vpogled v ključne korake in praktične nasvete za uspešen začetek podjetniške poti. Ob koncu vsakega članka v tej seriji pa boste našli tudi povezavo do naslednjega koraka.
Faze življenja podjetja

Preden se bomo pogovarjali o ustanovitvi podjetja je potrebno razumeti, da je podjetje “živi organizem”. Za preživetje je potrebna dinamika, prilagajanje in adaptacija. In kot vsi organizmi imajo tudi podjetja svoj tipski življenjski cikel skozi katerega gredo.
- Faza ustanovitve (Start-up phase)
V tej fazi se postavlja temelj podjetja vse od poslovne ideje, registracije, zbiranja financ do dobavljanja potrebne opreme ter dovoljenj za začetek poslovanja. - Faza rasti (Growth phase)
V tej fazi znajo zadeve postati malo bolj kaotične z veliko vzponi in padci. Ukvarjamo se z rastjo prodaje in prihodkov, širjenjem izdelkov/ storitvami in optimizacijo delovnih/ prodajnih procesov. Ta faza zahteva veliko potrpljenja in je točka, kjer veliko podjetnikov prekine svojo podjetniško pot. - Faza zrelosti (Maturity phase)
V fazi zrelosti podjetja se zadeve stabilizirajo in padejo v rutino (to je dobro in slabo). Podjetja dosegajo vrh tržnih pozicij in tam se prične prava konkurenčna bitka. Ključno v tej fazi so optimizacije in izboljševanje vrednosti svoje ponudbe – pozicije. Veliko podjetnikov se v teh fazi odloči tudi za izstop kjer podjetje prodajo veliki verigi in se “upokojijo” s svojimi zasluži. - Faza upadanja (Decline phase)
Veliko je ever-green produktov (avtomehanik, otroški izdelki ipd.). Se pa veliko podjetji sooča z fazo upada kjer – če podjetje ni agilno in se neprestano prilagaja – spreminja lahko začne njena uspešnost upadati. Nekaj ključev je revitalizacija, inovacija ali iskanje novih tržišč. - Faza obnova ali zaprtja (Renewal or Exit phase)
Zadnja faza na našem seznamu je obnova ali zaprtje. V tej točki se razmišlja o spremembi temeljne strukture podjetja (menjava tržišča ali poslovnega modela, re-brand). Če je podjetje na točki kjer podjetja ne morejo rešiti se pogovarjamo o zaprtju, likvidaciji ali prodaji podjetju/ investitorjem.
Kakšen je proces ustanovitev uspešnega podjetja
V naši seriji bomo sledili naslednjim korakom za katere smo prepričani, da bodo drastično zvišali možnost uspešnosti vašega novega podjetja:
Poslovna ideja
Poslovna pot se začne z razvijanjem poslovne ideje (Glej: “Poslovna ideja” ). Identificiramo potrebe na trgu in ustvarimo edinstveno ali svežo rešitve, ki bo zadovoljila to potrebo. Pomembno je raziskati trg, razumeti ciljno občinstvo in preveriti izvedljivost ideje.
Tržna raziskava
Kakovost poslovne ideje ocenimo (Glej: “Kriterij dobre poslovne ideje”) z izvedbo tržne raziskave, ki je bistvena za razumevanje trga, konkurence in potencialnih strank (Glej: “Tržna raziskava” ).
Ta korak vključuje zbiranje in analizo podatkov, ki pomagajo oceniti velikost trga, trende, prednosti in slabosti konkurentov ter preferenčne vzorce ciljne skupine. Dobro izvedena tržna raziskava zagotavlja dragocene vpoglede, ki lahko hitro pokažejo kakovost poslovne ideje.
Poslovna strategija
Ko smo izbrali poslovno idejo je čas za oblikovanje poslovne strategije (Glej: “Poslovna strategija” ). Poslovna strategija vključuje določanje jasnih ciljev, strategij za doseganje teh ciljev in metod za merjenje uspeha. Ključno je določiti, kako se bo podjetje diferenciralo od konkurence in kako bo ustvarilo vrednoto svojim strankam.
Poslovni model
Poslovni model je enostavno rečeno način kako boste ustvarjali prihodke (Glej: “Poslovni model” ). Razvoj poslovnega modela vključuje opredelitev načinov, kako bo podjetje ustvarjalo prihodke, kakšno ponudbo bo pripeljalo na tržišče in kako bo upravljalo s financami.
Ime podjetja
Veliko podjetnikov začne s tem korakom ko še sploh nimajo dodelane poslovne ideje in to se velikokrat izraža tudi v nadaljnji uspešnosti.
Ime je eno izmed večjih faktorjev uspešnosti podjetja (Glej: “Kriterij kakovosti imena podjetja” ) in je veliko bolj pomembno kot dober logotip. Zato se razvija na podlagi skrbno zbranih informacij tržišča, uporabnikov in zastavljene strategije. (Glej: “Ime podjetja” ).
Poslovni načrt
Pisanjem poslovnega načrta je ključen za večja podjetja ali start-up-e, ki morajo njihovo idejo dobro predstaviti za namene pridobivanja sredstev.
Za povprečno podjetje je pa lahko ta korak enostaven kot zbiranje vseh do sedaj zbranih informacij na enem mestu saj služi kot vodnik za vodenje podjetja in kriterij za informirano sprejemanje poslovnih odločitev. (Glej: “Poslovni načrt” ).
Vizualna komunikacija
Razvoj učinkovite vizualne komunikacije oz. t.i. celostne podobe podjetja vključuje oblikovanje jasnega in privlačnega vizualnega jezika, ki odraža blagovno znamko in njene vrednote (Glej: “Vizualna komunikacija” ). Usklajenost vizualne komunikacije pomaga izboljšati prepoznavnost blagovne znamke in gradi zaupanje pri ciljni skupini.
Registracija podjetja
Registracija podjetja je formalni korak, ki vključuje izbiro pravne oblike, registracijo pri pristojnih državnih organih in pridobitev potrebnih dovoljenj ali licenc. Registracija je ključna za legalno poslovanje in omogoča podjetju, da začne s poslovnimi operacijami in finančnimi transakcijami (Glej: “Registracija podjetja” ).
Za več informacij se obrnite na VEM (Ajpes) “tukaj” in SPOT (Slovenska poslovna točka) točki.
Marketing
Ko smo podjetje ustvarili in registrirali lahko začnemo opravljati svoje storitve. Podjetje prestopi v naslednjo fazo rasti kjer igra oglaševanje in marketing bistveno vlogo za predvidljivo in zdravo rast podjetja.