Tehnična on-site seo optimizacija spletne trgovine je ključen dejavnik za močno prisotnost na spletu in visoke uvrstitve. Če želimo, da se naša spletna trgovina kaže visoko na Googlovi lestvici zadetkov, jo moramo pravilno in unikatno optimizirati. Kar pa zajema kar nekaj dejavnikov, katere vam bomo v nadaljevanju podrobneje predstavili obrazložili, kako jih primerno optimizirati.
Več o tem, kaj je SEO optimizacia si lahko preberete v našem blogu z naslovom Optimizacija spletne strani in njene vsebine. Kjer je opisan osnovni in napredni SEO. Vabljeni k prebiranju.
Hitrost nalaganja spletne trgovine in njene vsebine
Najpomembnejša stvar, da uporabniki ostanejo na vaši spletni strani, je definitivno hitrost spletne trgovine. Torej, kako hitro se njena vsebina nalaga ko uporabnik prvič pristane na kateri izmed njenih strani.
Jasno je, da ljudje v današnjem času nimamo potrpljenja in se hitreje kot kdajkoli premislimo ter poiščemo “boljšo” izbiro drugje. Zato je izrednega pomena, da je naša trgovina hitro dostopna.
Na hitrost pa vplivajo naslednji dejavniki:
- Spletno gostovanje (strežnik),
- število vtičnikiov (odvisno od CMS), ki zaženejo svoje skripte ob nalaganju trgovine,
- velikosti in količine slik,
- drugih skript in procesov v ozadju (.js, .css, .php ipd.),
- razdalja med strežnikom in vašo lokacijo

Da povzamemo:
Če strežnik spletnega gostovanja ni pravilno konfiguriran, ali vam je dodeljeno premalo strežniške moči, lahko to zavira hitrost vaše spletne trgovine.
Veliko število vtičnikov, (kateri ob nalaganju zaženejo svoje skripte in s tem “kradejo” strežniško moč) lahko drastično upočasni delovanje strani. Paziti je potrebno tudi, da so vsi kompatibilni drug z drugim!
Slike igrajo velik faktor pri hitrosti spletnega mesta. Da dosežemo optimalno delovanje spletne trgovine in zagotovimo hitro nalaganje:
- poskrbimo, da se postrežejo različne dimenzije (s tem tudi velikosti) za različne prikaze.
Primer: Torej na strani trgovina, se postrežejo manjše sličice. Ko pridemo na stran s produktom se postrežejo srednje velike sličice in ko odpremo sliko v galeriji, se postreže celotna slika. (Veliko CMS že samodejno prikazuje različne dimenzije slik) - Sliki preden naložimo na stran, zmanjšamo velikost datoteke v okvirjih 20-200kb (odvisno od narave spletne trgovine),
- slikam še dodatno zmanjšamo velikost datoteke tako, da jih digitalno kompresiramo (z programom ali vtičniki),
- na strani uporabimo funkcijo lazy load (spletna stran sliko prikaže kadar je v vidnem polju ali xy px pred vidnim poljem).
Pred pomnjenje (cache) je tudi izrednega pomena za hitrost nalaganja za uporabnike, ki se vračajo na vašo spletno trgovino. Ko uporabnik prvič obišče vašo stran, se mu osnutek shrani v coockie, kjer se ob naslednjem obisku ponovno naloži.
CDN ali content delivery network, priporočamo osebam, ki strežejo vsebino svojega mesta internacionalno. To je plačljiv sistem, kateri naloži vašo trgovino na strežnik, ki je v tuji državi in tako postreže vsebino hitreje (ljudem, ki so v okolju).
Optimizacija skript sprosti veliko procesorske moči strežnika in s tem pripomore k hitrejšemu prikazu. Skripte kot so .js, .css, .php in druge, se lahko optimizirajo v smislu kompresacije, združevanja ipd.
Če boste upoštevali nasvete lahko drastično izboljšate hitrost svojega spletnega mesta, posledično pa tudi pridobite višje uvrstitve na Googlovi lestvici zadetkov.

Optimiziranje vhodne – domače strani vaše spletne trgovine
Kot prvo je najboljše, da se optimizira vhodna stran oz. domača stran vaše spletne trgovine. Le ta je glavna in nosi ves link juice/ moč spletne strani oz. vseh kategorij in podkategorij ter izdelkov, katere prodajate.
Zato vam priporočamo, da preko domače strani zgradite interne povezave na tiste pod strani s katerimi lovite cilje spletne trgovine in katere imajo posledično trdnejšo povezavo ter na strani ustvarijo drevo povezav.
Optimiziranje kategorije izdelkov
Nasleden korak pri optimizaciji so kategorije, katere opisujejo izdelke, kateri so v njej. Večja možnost, da potencialne stranke najdejo ravno vašo kategorijo izdelkov je, da je le ta unikatno optimizirana. Kaj pa to pomeni?
Pomeni, da kategoriji dodate iskano ključno besedo, primerno za celotno kategorijo teh izdelkov (za glavne kategorije priporočamo ključne besede z veliko iskanj).
Priporočljivo je (najbolj idealno nad prepogibom – above the fold), da se za stran kategorije spiše kratek uvod, kateri služi za uporabnika kot tudi za spletne iskalnike. Ključna beseda in njene variacije morajo biti uporabljene v besedilu vsaj nekaj krat.
Definitivno pa mora ključna beseda biti uporabljena tudi v SERP-U (meta naslov, meta opis).
Ker iskalniki berejo slike (za enkrat) po alternativni vsebini oz. alt txt-u, je smiselno glavne slike produktov v izbrani kategoriji poimenovati po variaciji ključne besede za glavno kategorijo.
Enako velja tudi za naslove izdelkov. Iskalniki vedo, da se v spletni trgovini rado ponavljajo enaka imena (pas 1, pas 2, pas 3 itd.). Zato dodamo unikatnosti z poimenovanjem produktov po principu:
Znamka | vrsta | produkt | lastnost
Primer:
Hugo Boss poletna fedora XY z usnjenim trakcem
Veliko je pri optimizaciji kategorij spletne trgovine odvisno od celovitosti SEO strategije. In ker vemo, da zna postati zapleteno, smo vam na voljo.

Optimizacija SEO naslova in meta opis za izdelke v spletni trgovini
Nadaljujemo na optimiziranje produktov. Optimizirati je potrebno vsak izdelek posebej s svojim unikatnim naslovom (imenom), pripadnim meta opisom ter slikami. Vse to mora vsebovati izbrano (iskano) ključno besedo, katero uporabniki vpišejo v svoj brskalnik.
Torej izbrano ključno besedo moramo uporabiti v naslovu (imenu) izdelka, v meta opisu samega izdelka (za katerega je priporočljivo, da se uporabi prav tako kakšna sekundarna ključna beseda ali long-tail – daljša verzija izbrane ključne besede) ter definitivno za ime slik ter njihovo nadomestno besedilo (ali drugače ALT txt).
Slike je priporočljivo, predno se jih naloži na splet, v programu kompresirati, da ne upočasnijo hitrosti nalaganja.
Več o optimizaciji slik za splet, si lahko preberete v blog prispevku Optimizacija slik za spletne iskalnike.
Blog članki v spletni trgovini
Za višje uvrstitve same spletne trgovine je odlično, če vsebuje tudi blog, preko katerega lahko dodatno lovite potencialne stranke in zraven tega še pišete kvalitetne vsebine, katere so optimizirane na iskane ključe.
Ti ključi bodo privabili uporabnike na vaš blog in jih morebiti spremenili v stranke, katere bodo kupile vaše ponujene produkte.
Pomembno pri vsem skupaj pa je, da je optimizacija izvedena tako, da uporabnik enostavno in z veseljem navigira med vsebinami in izdelki.