Kako izboljšati hitrost spletne strani in kaj na njo vpliva?

Avtor prispevka: 

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.

Hitrost spletne strani oz. hitrost nalaganja spletne strani je pomemben dejavnik pri obisku in zadrževanju uporabnikov na vaši spletni strani kot tudi za visoke uvrstitve na Google lestvici zadetkov.

Torej, zakupili ste domeno, postavili spletno stan in začeli prodajati. Vaša stran je obiskana ampak obiskovalci oz. uporabniki ne ostanejo na njej dolgo. Kaj je tukaj razlog?

Razlogov za to je lahko več. Najprej pomislimo na hitrost. Hitrost spletne strani je tista, katera v veliki večini prežene vaše uporabnike iz strani. Med drugim, pa je lahko kriva hitrost spletnega mesta. Kakšna je razlika med njima?

Razlika med hitrostjo strani in hitrostjo spletnega mesta:

Pogosto se zgodi, da ta dva pojma zamenjamo, saj sta skoraj enaka. Hitrost spletnega mesta je hitrost strani, na vzorec ogledov strani na spletnem mestu.

Hitrost strani pa bi opisali v času nalaganja strani – se pravi čas, ki je potreben za popolno prikazovanje vsebine na določeni strani (koliko časa traja, da brskalnik prejme prvi bajt informacij, poslane s strani strežnika).

Na kaj smo pozorni pri številkah? Vsaka dodatna sekunda nalaganja vaše spletne strani, pomeni večji procent zapuščanja oz. Bounce rate.

Kaj pa je Bounce rate?

Kadar uporabnik obišče vašo stran in ne nadaljuje poti po vašem spletnem mestu pravimo temu bounce rate.

Ampak ta vzorec ni vedno slab indikator, kajti lahko nakazuje, da je uporabnik dobil vse željene informacije na obiskani strani in ni imel nobenih »dodatnih vprašanj«.

Tega se v Googlu dobro zavedajo in seveda tudi upoštevajo ta tip vedenja.

Zakaj je vaša spletna stran počasnejša in kako lahko njeno hitrost izboljšate?

Spletno stran upočasnjujejo različni elementi, katere imate na svoji strani. Poglejmo kateri so ti elementi in kako odpraviti napake, da boste pridobili čas.

1. Velikosti strani 

Strani, ki imajo veliko ne optimizirane vsebine se znajo nalagati precej dolgo. K času štejejo dodatne nepotrebne skripte, animacije, videji in po možnosti zvok, ki se s stranjo naloži.

2. Velikosti slik

Ne optimizirane slike ali celo izvorne slike (slike visoke ločljivosti) vzamejo izredno dosti časa za prikaz. Zato priporočamo, da slike pred nalaganjem pomanjšate in prilagodite za splet.

Priporočljive velikosti datoteke so od 20kb do 200kb za naloženo sliko. Seveda je pa odvisno od same narave spletne strani.

Priporočljive dimenzije so od 250px do 1900px. Slike se prilagajajo po potrebi.

Priporočamo tudi digitalno kompresijo slik. To lahko dosežete s programi za urejevanje slik(Adobe photoshop, Pixlr Edito ipd.) ali kakšen vtičnek v kolikor uporabljate primeren CMS.

3. Spletno gostovanje

Ko strežnik spletnega gostovanja ni pravilno konfiguriran, lahko to škodi hitrosti vaše spletne strani.

Tudi v primeru, kadar vam ni dodeljeno dovolj sredstev katerih vaša stran zahteva lahko pride do upočasnitve. To se zgodi veliko krat, ko stran preraste v večjo spletno mesto.

Ko se to zgodi, lahko stopite v stik s svojim ponudnikom strežniškega prostora in prosite za povečanje sredstev (večjega paketa strežniškega mesta).

Upočasnitev lahko tudi nastane zaradi popolno zasedenega strežniškega prostora.

Ko se to zgodi, lahko: pogledate ali lahko pobrišete prebrane email-e, iz strežnika pobrišete nepotrebne datoteke (stare vtičnike, slike, videje ipd.) ali povečate prostor na strežniku.

4. Težki ali slabo kodirani  vtičniki:

Če na spletni strani uporabljate slabo kodiran vtičnik, lahko to znatno upočasni vaše spletno mesto.

Pozorni morate biti tudi na število vtičnikov nameščenih na spletnem mestu. Vsak vtičnik zahteva delček strežniške moči, da se naloži. Kar pa ob velikem številu nameščenih vtičnikov lahko nanese na izredno dolg čas nalaganja strani.

Kompatibilnost med vtičniki je tudi izrednega pomena. V določenih primerih lahko pride do počasnejšega delovanja, napačnega delovanja ali ne delovanja spletnega mesta. Zato bodite previdni pri izbiri vtičnikov. 

Naš nasvet: uporabljajte vtičnike, ki opravljajo več nalog hkrati. Tako boste zmanjšali velikost strani, povečali hitrost in izločili možnost napačnega delovanja.

hitrost nalaganja spletne strani

Hitrost svoje spletne strani lahko izboljšate

Torej, da pravilno namestite potrebne vtičnike, konfigurirate strežnik za spletno gostovanje ter kompresirate slike do pravilne velikosti.

Kako testirati hitrost delovanja vaše spletne strani?

Zelo enostavno! Za to obstajajo brezplačni spletni programi, kateri vam pokažejo hitrost vaše spletne strani, ter tudi napake, katere bi bilo priporočljivo popraviti ali kakšno stvar izboljšati.

Nekaj orodij za testiranje hitrosti spletne strani:

  • GTmetrics
  • PageSpeed Insights

GTmetrics je spletno orodje, katero bo analiziralo hitrost vaše spletne strani. Le to temelji na Yahoo-jevem orodju YSlow ter Googlovem orodju PageSpeed Insights. Zraven vsega vam bo dalo GTmetrics tudi čas nalaganja strani; velikost strani v kilobajtih (KB) in več..Vse to boste dobili podano s črkovno ali numerično oceno, skupaj z napotki, kako izboljšati vašo stran in s tem povečati odzivnost spletnega mesta.

PageSpeed Insights je prav tako zelo priročno Googlovo orodje, katero vam bo razkrilo izboljšave za vaše spletno mesto. To je orodje, katero pokaže rezultate za mobilne in namizne elemente. V okence vpišete svoj URL spletne strani in počakate na analizo.

Orodje vam bo podalo oceno hitrosti od 0-100 ter le to označilo s 3 barvami

  • zelena- odlično,
  • oranžna – dobro (potrebno popravkov),
  • rdeča – slabo (nujni popravki).

Hitrost ne vpliva samo na brskalnik, kateri prikazuje željene vsebine, vendar tudi na samo uporabniško izkušnjo, katera bo zagotovila, da bo uporabnik zbežal iz vaše spletne strani.

Uporabniki dan danes nimajo časa čakati, da se stran dalj časa nalaga – zato mu zagotovite hitro responzivno spletno stran, na kateri bodo lahko prebirali kvalitetne vsebine.

Hitrost spletne strani

Torej, hitrejša in odzivnejša bo vaša spletna stran, več ljudi jo bo obiskalo, bolj bo zaupanja vredna in seveda Google jo bo nagradil tako, da jo bo uvrstil na višjo pozicijo in jo več x prikazoval.

V kolikor boste potrebovali kakšno pomoč ali pa imeli kakšno vprašanje, bomo več kot veseli vašega klica ali email sporočila na info@indistant.com

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

5/5 - (1 vote)
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja