Avtor prispevka: 

Optimizacija spletne strani in njene vsebine

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.
Shrani na:

Ker je optimizacija spletne strani in njene vsebine ključna do visokega uvrščanja v spletnih iskalnikih, smo za vas pripravili vsebino v kateri se bomo podrobno dotaknili najpomembnejših izrazov, pristopov in praks, katere je potrebno vedeti.

Dodatno vam bomo podali uporabne namige, ki jih boste lahko implementirali sami in ki vam lahko služijo kot vodilo pri optimizaciji bloga, spletne strani ali trgovine.

Osnovna načela SEO optimizacije, so prilagoditi strukturo in vsebino spletne strani. To naredimo tako, da spletni iskalniki razumejo njeno naravo ter njen namen, uporabniki pa dobijo kolikor se le da dobrih informacij, ponudbo in rešitev njihovega problema.

Glavno vodilo vsebinskega marketinga (content marketing) sta vsebina in SEO – katera sta tudi tesno povezana.

Če damo primer:
Kvalitetna in optimizirana vsebina nam ne bo prinesla veliko uporabnikov, če izberemo ključno frazo, katero uporabniki žal ne iščejo. Tudi visoko iskane ključne besede nam ne bodo prinesle poslovnih uspehov, v kolikor imamo slabo vsebino (kar pomeni, da bodo uporabniki hitro zapustili spletno mesto). Pa tudi če je še tako optimizirana.

Od vseh faktorjev ki jih google uporablja za uvrščanje strani, je vsebina na drugem mestu. In je tista, ki prinaša največ konteksta in vrednote tako uporabnikom kot tudi iskalnikom. Vsebina je gonilna sila vaše spletne strani in tako imenovan glavni faktor uspeha le te.

SEO uporabniški signali za višje pozicije v iskalnikih

Povzamimo pot uporabnika:

  • Najprej so v google vpisali izbrano ključno frazo in so na strani googlovih zadetkov kliknili prav vašo povezavo.
  • Povprečen uporabnik v eni do treh sekund poskenira (pregleda) vsebino na strani in v kolikor v tistem času presodi da je vsebina, ki se nahaja na strani primerna zanj, začne prebirat.
  • Torej imamo le par sekund časa, da uporabnika prepričamo v nadaljno branje.
  • Tukaj google meri določene metrike obnašanja uporabnikov, po katerih določa vrednost vsebine (koliko je vsebina primerna za izbrano ključno besedo – temu pravimo uporabniški signali.)
  • Zapomnite si: Uporabniki so najpomembnejši faktor pri uvrščanju strani v googlu !!

 

(SEO uporabniški signali za višje pozicije v iskalnikih)

Uporabniški signali in optimizacija spletne strani

Google želi svojim uporabnikom ponuditi najbolj relevantne in dobre vsebine. In ker so SEO profesionalci in spletni marketerji v preteklosti izkoriščali luknje v njegovem algoritmu so uporabniki med iskanjem vsiljive in ne relevantne vsebine polne oglasov ali celo virusov. Zato so za vodilo in faktor uvrščanja vsebine uporabili vedenjske vzorce njegovih uporabnikov.

Torej njegov algoritem sledi uporabnikom na njihovi poti od iskanja do obiska. Po vzorcih obnašanja določi, ali je vsebina dobra ali slaba. Ali so uporabniki dobili želene odgovore ali ne. Temu pravimo uporabniški signali in so najmočnejše orodje za visoke uvrstitve spletne strani ali vsebine.

V tem odseku bomo pogledali najbolj znane uporabniške signale kot so:

Pogo sticking (takojšnje zapuščanje strani), bounce rate (stopnja obiska ene strani), dwell time (čas zadrževanja) ter search intent(namen iskanja).

1. Pogo sticking

V kolikor uporabnik v prvih 5 sekundah presodi, da stran ne vsebuje željenih informacij, bo zapustil vašo spletno mesto in nadaljeval z naslednjim zadetkom na googlovi strani zadetkov. Google temu uporabniškemu obnašanju daje veliko pozornosti, kajti pove veliko o vsebini na sami strani.

Temu pravimo pogo sticking – negativen uporabniški signal googlu. V kolikor in kadar google prejme veliko teh signalov, bodo tudi vaša uvrščanja začela padati do točke, kjer vas bo enostavno izključil iz iskanj.

2. Bounce rate

Kadar uporabnik obišče vašo spletno stran in ne nadaljuje poti po vašem spletnem mestu, pravimo temu bounce rate. Ampak ta vzorec ni vedno slab indikator, kajti lahko nakazuje, da je uporabnik dobil vse želene informacije na obiskani strani in ni imel nobenih »dodatnih vprašanj«.

Ali pa si je spletno stran dodal med zaznamke za nadaljno prebiranje. Tega se v Googlu dobro zavedajo in seveda tudi upoštevajo ta tip vedenja.

3. Dwell time

Naslednji uporabniški signal je dwell time oz. kako dolgo se uporabnik zadržuje na vaši strani. Kar googlu pove, da ljudje dejansko prebirajo vaše vsebine. Dalje jih uspete zadržati na vaši strani, močnejši je signal.

V kolikor po določenem času zapustijo vašo stran in se vrnejo na stran zadetkov, kjer obiščejo še eno (ali več) povezav, pove googlu da je uporabnik dobil nekatere informacije, a vseeno ne vseh.

Zato je naš nasvet, da si pri pisanju vsebin vzamete čas. Lotite celovito ter odgovorite na vsa vprašanja, ki se uporabniku pojavijo, kot tudi vsa tista ki se mu bodo.

4. Namen iskanja (Search intent)

Ker želi Google ponuditi svojim uporabnikom najboljšo vsebino, je bilo jasno, da je namen iskanja močen faktor pri uvrščanju vsebin. Kajti, zakaj bi prikazoval vsebine, katere se ne ujemajo s namenom iskanja. Od tega pa uporabniki ne dobijo odgovora in zapravljajo nepotreben čas.

Zato so pri Googlu optimizirali svoj algoritem, ki pozorno sledi uporabnikom na svoji poti od iskanja do konca svoje poti. Zato je naš nasvet tukaj, da probajte pisati vsebine, ki bodo odgovorili na vsa vprašanja, ki se uporabniku postavljajo kot tudi, na vsa vprašanja, ki se mu bodo. To je dobro vodilo za pisanje močnih vsebin.

Kako pa uporabnika zadržati na strani?

Da uporabnikom ponudimo razgibano in privlačno vsebino, ter jih zadržimo na strani in s tem povečamo dwell time je potrebno v vsebino vključevati čim več medijev kot so slike, animacije, videi, citati, info box, grafi, ipd.

S tem ustvarimo zanimivost in dinamiko strani, ki uporabnika še dalje vleče k prebiranju. Vse to opisujemo kot del uporabniške izkušnje (UX ali User eXperience), kar pa je nevidna metrika, ki močno vpliva na uporabnike in je izrecno za uporabnike.

[alt=”Uporabniška izkušnja za SEO optimizacijo]

Uporabniška izkušnja (UX – User eXperience)

Dobra uporabniška izkušnja prinaša tudi dobre rezultate na splošno uspešnost spletnega mesta in posamezne strani. Zraven razgibane-privlačne vsebine, štejemo v UX še vizualne elemente spletne strani, kateri so logično in smiselno umeščeni skozi stran.

Tako zagotovimo, da uporabniki enostavno navigirajo skozi vsebine. Kadar je UX dobra, bodo uporabniki raje obiskali ali delili naše spletne vsebine, kot tudi zaupali blagovni znamki.

10 nasvetov, da bo optimizacija spletne strani kot je treba:

1. Minimalno 300 besed

Ker smo si ljudje različni imamo tudi različna vprašanja in poglede na vsako temo. Zato je priporočeno pisati čim daljše in čim bolj temeljite članke, ki dajejo globok vpogled v izbrano temo.

Tako lahko zagotovimo, da potešimo vsa vprašanja, ki jih imajo in jih bodo imeli naši uporabniki. Testirano je, da se daljše vsebine uvrščajo veliko bolje kot krajše.

Namig: Da bi prehiteli vašo konkurenco, se držite pravila x2 (krat dva). Primer: Kar pomeni, če ima konkurenca 300 besed in 2 sliki – mi spišemo 600 besed, dodamo 5 slik in 1 video.

2. Uvod na začetku

Tako kot pri knjigah, je uvod nujno potreben, kajti daje uporabniku vpogled v nadaljno vsebino. Mi pa ga imamo priložnost še dodatno nagovorit in pritegnit k nadaljnemu branju.

3. Kazalo

Za daljše vsebine priporočamo postavitev kazala, takoj pod uvodom. To daje še dodaten vpogled v poglavja vsebine ter dodatno navigacijo za hitro dostopanje teh informacij.

Zapomnite si: lažje bo uporabnik dostopal do željenih informacij, boljša bo uporabniška izkušnja.

4. Above the fold (nad pregibom)

Znano je, da Googl-ovi pajki dajo največ pozornosti na elemente in vsebino, ki se uporabniku prikaže takoj, kadar obišče izbrano stran. Zato je tudi ključnega pomena, da se naslov, uvod in morda še kakšna slika, pojavijo takoj , ko se stran naloži.

Zato priporočamo, da optimizacija spletne strani poteka tako, da primarno ključno besedo in par sekundarnih besed ali variacije le te, uporabite takoj na začetku v glavnem naslovu in uvodnem stavku/ vsebini.

Pro tip: Za SEO namene, v začetku strani/ članka uporabite le tekst in kasneje druge medije.

5. Umeščanje reklamnih pasic

V kolikor se le da, se izogibajte nepotrebnemu umeščanju reklamnih pasic, kajti nasičena spletna stran lahko deluje vsiljivo in neprijetno.

Naš namig je, da si tudi oglase tematsko filtrirate in jih umestite na mesta, kjer bi jih uporabniki tudi pričakovali.

6. Outbound links (povezave, ki kažejo na zunanje spletne strani)

Dodajte povezave do podobnih vsebin na kakšni drugi spletni strani, ki bodo uporabnikom dali dodatne informacije ali koristne napotke/ ponudbo. Tako uporabniki kot iskalniki vas bodo nagradili.

Naš nasvet je: povežite se s kakšnim podjetjem, ki se ukvarja s podobno tematiko, a ne isto, in si med seboj delite povezave do njihove spletne strani. To je dobra off- side praksa.

Pro tip 01: v kolikor delite povezavo do kakšne splošne spletne strani, dodajte povezavi značko »nofollow«!
povezava

Pro tip 02: povezavo na drugo stran vedno nastavite z atributom _BLANK tako, da bo uporabniku stran odprlo v novem zavihku.
povezava

7. Ponovitev glavne ključne besede (keyword densety)

Stara praksa SEO optimizacije je čim več krat ponoviti ključno besedo in se uvrstiti na prvo mesto. Ampak do leta 2019 je google že naredil velike korake v razumevanju namena iskanj uporabnikov in prepoznavanje vedenjskih vzorcev.

Zato za visoka uvrščanja niso več toliko pomembne ponovitve a so še ključne za razumevanje vsebine. Priporočljivo število ponovitev je včasih veljalo od 1-2 ponovitvi za 5 % na celotno vsebino. Dobra praksa pa je od 2-3 ponovitve skozi povprečno dolgo vsebino.

Naš nasvet: veliko krat ni potrebno vsiljevat primarne ključih besed in fraz. Kajti ko se pogovarjamo o neki vsebini, že organsko uporabljamo variacije in sinonime le te. Zato se bolj osredotočite na samo vsebino za vaše uporabnike.

PRO TIP 01: v kolikor bi želeli načrtno vstavljati primarne in sekundarne ključne besede, je dobra praksa, da jih smiselno, enakomerno vstavite skozi celotno vsebino.

8. Sekundarne ključne besede (Lsi fraze)

Da boste spletnim iskalnikom kolikor se da dobro, dali kontekst o vaši vsebini, je pomembno da skozi vsebino uporabljate razne variacije primarne ključne besede in njene sinonime. Veliko krat te uporabimo kot sekundarne ključne besede.

Podobno kot primarno ključna beseda, jih je dobra praksa uporabljat v naslovih in enakomerno razporejene skozi celotno vsebino. Pro tip01 : sekundarne ključne besede (Lsi), boste našli v googl-ovem polju za iskanje (avto complite) ter v nogi iskalne googlove strani pod povezana iskanja.

Pro tip02: H1 in H2 tag daje spletnim iskalnikom kot tudi uporabnikom kontekst o vsebini. Zato priporočamo vključevanje le teh na visokih pozicijah.

9. Keyword stufing (prekomerna uporaba ključne besede)

Prekomerna uporaba ključne besede lahko deluje nerodno, neprivlačno in ne naravno. Ker google išče najboljšo izkušnjo za svoje uporabnike je keyword stafing ena izmed njegovih penalov.

Naš nasvet: Pišite kolikor se le da organsko in za ljudi. V kolikor bo vaša vsebina dobra, vas bo google uvrstil višje.

10. Uporabljajte naslove in podnaslove

Kot v knjigi, ljudje nimajo radi dolgih kock tekstov, zato svojo vsebino kolikor se le da razčlenite na smiselne odstavke in poglavja. Tako boste dosegli, da vaša vsebina izgleda privlačno in berljivo.

Pogoste napake: veliko krat vidimo, da se naslovi uporabljajo kot stil naslova, kar pomeni da se uporabi višji/ nižji H-tag velikosti pisave – kar pa ni pravilno.

Naš nasvet: da že v fazi postavitve spletne strani primerno določite stil vsake H oznake tako, da se bodo hirarhično pravilno uporabljali.

Pro tip: uporabljajte bolt, italic ali underline, da izpostavite pomembnejše dele vsebine.

Dodatni nasveti – Optimizacija spletne strani bo izpopolnjena če:
Izogibajte se flash animacijam – flash animacije so v začetkih spleta, bile zelo popularne. Zdaj v letu 2019 pa so postale znak zastarelosti in varnostnih lukenj.

Pišite unikatne in relevantne vsebine – najboljša praksa je pristop, reševanje problema.

Problem: stranka išče odgovor na svoje vprašanje, vi za to spišete vsebino ki na njeno vprašanje odgovarja, se dotakne ozadja in temo obrazloži, ter pojasni na način, ki bo stranki v pomoč.

Zraven tudi zajamite še vprašanja, ki se ji bodo pojavila glede specifične teme, če je to le možno.
+ + Vsebino pišite za ljudi, ne za spletne iskalnike !

Glavno vodilo pisanja vsebine pa je- ponuditi najbolj koristne informacije uporabniku. Ker smo ljudje v veliki večini vizualna bitja, je tudi izgled velik faktor ko se pogovarjamo o prepričevanju uporabnikov.

Optimizacija spletne strani ni tako zahtevna kot se zdi to na prvi pogled. Upamo, da smo vam uspeli predstaviti proces optimizacije in da boste tudi sami uspeli implementirati kakšen nasvet ali dva.

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

5/5 - (1 vote)
Brezplačno si prenesite priročnik: Iz 0 do uspeha: Priročnik razvoja digitalnega podjetja