Izdelava logotipa podjetja

Avtor prispevka: Vid T.
Profesionalna izdelava logotipa podjetja
Kazalo vsebine

Logotip ali t.i. zaščitni znak je vizualni podpis podjetja, ki znamči produkt/storitev pod okrilje blagovne znamke. Z drugimi besedami; z logotipom se podpisujemo.

Logo izhaja iz grške besede logos, ki pomeni besedni simbol. Kadar rečemo logotip, mislimo na zaščitni znak, a je industrijski trend postal standard skozi cel svet.

Logotipi so se začeli kazati že v zgodnjih fazah človeštva, kjer so kralji tiskali svoje zlatnike z rojalnim pečatom in kmeti pečatili (ang. brand) svojo živino pod imenom svoje družine. V današnjem svetu je na tržišču že poplava logotipov in se nam na čase zazdeva, da se jih večina že skoraj ponavlja. Je pa glavni razlog, da prepoznamo enega prej kot drugega, izkušnja, ki jo imamo z blagovno znamko.

Zato ni treba prekomerno ustavljati pri oblikovanju popolnega logotipa sploh, če ste na začetku svoje poti. Logotip je kot podjetje živi organizem in se skupaj z razvojem podjetja lahko spreminja. Veliko gigantov iz različnih industrij ima že nekaj modifikacij logotipa pod svojim pasom 😊

Funkcija logotipa

Poglejmo, katere lastnosti si delijo »dobri« logotipi:

  • logotip mora funkcionirati ne glede na velikost implementacije,
  • responzivnost logotipa je zaželena (logotip se lahko skrči, zlaga in spreminja, a vedno drži svojo tipsko obliko);
  • je lepo uravnovešen;
  • ostane prepoznaven v barvah: sivini, črno-beli in negativu;
  • ostane prepoznaven osebam z barvnimi motnjami oči (barvna slepota);
  • ostane prepoznaven v slabi kakovosti ali resoluciji;
  • ohranja prepoznavnost iz daljave;
  • lahko se uporabi kot ikona za aplikacijo ali favicon;
  • je enostaven in zapomnljiv;
  • povezuje ključne vrednote in poslanstvo podjetja.

Svoj logotip lahko testirate na naslednji povezavi:

https://logolab.app/

Preden se bomo podali k izdelavi, poglejmo, med kakšnimi vrstami logotipov lahko izbiramo.

Poznamo 6 glavnih tipov logotipa.

Wordmark – Tipografski logotip

Tipografski logotip je sestavljen iz ene ali več besed. Uporabi se lahko ime podjetja/blagovne znamke ali pa akronim. Uspešne tipografske logotipe sestavlja beseda/e, katere je enostavno prebrat, in imajo značilne karakteristike. Črke rahlo modificiramo, da postane logotip zares naš. Lahko pa mu dodamo še kakšen piktografski element, katerega skrijemo v negativnem prostoru ali ga vključimo v samo besedo/e.

Primer logotipa: IMB, OBI, Merkur, Mercator,

Letterform – Monogram

Monogram je eden izmed najpogosteje uporabljenih tipov loga. Črka je popolnoma preoblikovana v slogu blagovne znamke. Tipsko jo odlikuje močna simbolika, ki popolnoma neodvisno govori zgodbo podjetja. Predelana je lahko minimalistično ali pa jo sestavljajo popolnoma abstraktne oblike.

Primer logotipa: Under armor, tesla, Yahoo

Pictorial mark – Piktografski logotip ali simbol

Piktografski logotip ali simbol sestavlja prepoznavna podoba, ki se lahko navezuje na ime blagovne znamke ali njenega poslanstva. Takšni logotipi so zelo zapomljivi, če so oblikovani na pravilen način. Bolj je tak simbol enostaven, težje ga je oblikovati, saj je potrebno dobro znanje svetlobe, negativnega prostora, globine, ravnotežja in negativnega/pozitivnega prostora.

Primer logotipa: Dropboy, Shell, Twitter, Apple, Mailchimp

Abstract mark – Abstraktni logotip

Abstraktne logotipe sestavljajo, kot ime namiguje – abstraktne oblike in poteze. Veliko se uporabljajo pri podjetjih, ki ponujajo storitve ali kakšne tehnološke rešitve, saj lahko dobro predstavljajo velike ideje ali zasnove. Dobro se obnesejo v velikih podjetjih, kjer se oblike lahko prilagajajo in modificirajo za razne pod divizije podjetja. A je tak dinamični sistem logotipa zelo težko oblikovati.

Primer podjetja: Nvidia

Emblems – Kombinacija pisave znotraj znaka

Emblem je besedilo integrirano v neki znak ali obliko. Največ krat se uporabi ime podjetja ali monogram, ki je znotraj enostavne oblike, kot je krog, kvadrat, ščit ali oval. Prednost emblemov je, da se odlično obnesejo v fizičnem svetu, na kakšnih embalažah, plakatih ali na delovni uniformi. Največji izziv pri tej vrsti logotipa so male velikosti na mobilnih napravah in pametnih urah, kjer se logotip pomanjša, na kar 25×25 px velikost in njihova berljivost drastično upade.

Maskota

Zadnji tip logotipov so maskote. To so karakterji, ki upodobijo vrednote in karakteristike blagovne znamke. So zvezdniki svojega področja in najboljši postanejo tudi ikone industrije. Podjetja jim dajo zraven unikatnega videza, glasove in tipske poteze, ki zares grabijo pozornost na togih trgovskih policah.

Primer logotipa: Mr. Clean, Ronald Mcdonald, Michelin man, Uncle Sam

Dinamični logotipi

Dinamični logotipi niso ravno kategorija zase, se jih je pa vredno dotakniti. Značilno za takšne logotipe je osnovna oblika, ki je skozi variacije konsistenten simbol ali prostor, ki se lahko vedno spreminja in prilagaja za različne priložnosti. Dober primer v digitalnem svetu je Googlov logotip, ki na svoji strani vedno preseneča z logotipom, prilagojenim svetovnemu dogodku, ali animiracijam namenjena priložnost dneva.

Responzivnost logotipa

V oblikovalski skupnosti je veliko razprav glede responzivnosti ali modificiranja logotipov. Nekateri oblikovalci so za, saj se tudi mediji in aplikacije znova in znova spreminjajo. Drugi so strogo proti, saj so mnenja, da mora biti zaščitni znak konsistenten.

V našem studiu pravimo, da je v responzivnosti prihodnost. Oblikovanje statičnih logotipov je stara praksa, kjer je bila aplikacija znova in znova enaka. V današnjem času se pa logotip prikazuje povsod. Logotip mora grabiti pozornost ne glede na to, ali se bojuje za pozornost na vašem telefonu, uri, na trgovskih policah ali na zastavi na prireditvi. Merila responzivnosti so velikost medija in vertikalne in horizontalne imitacije.

Kadar oblikujemo logotip, ki je dovolj enostaven in fleksibilen, lahko premaga vse zdajšnje in prihajajoče izzive hitro razvijajočega časa.

Kakšen je pa proces izdelave logotipa podjetja?

1 študija podjetja, ciljnih skupin in tržišča

Najprej moramo zelo dobro poznati podjetje, njeno poslanstvo in produkte oz. storitve, ki jih ponujajo. Zelo pomembno je poznati industrijo, v kateri delujejo, in vrednote, ki se jih podjetje drži. Sekundarno je na podjetje treba pogledati skozi oči kupcev. Kdo so, kaj pričakujejo, kako pridobiti njihovo pozornost.

Seveda pa ne smemo pozabiti že obstoječe ponudbe na tržišču. Torej njihovo konkurenco. Ponovno lahko na podlagi študije pogledamo na tržišče iz čevljev uporabnika. Kaj že obstaja in kako bi se lahko od njih razločili?

2 definirajmo, kje bomo logotip uporabljali

Kot smo že omenili, da se odločimo za pravi tip loga, ki je najbolj primeren za podjetje in njegove cilje, se moramo vprašati, kje pravzaprav bodo stične točke podjetja. Na podlagi odgovora se lahko odločimo za tip, ki se bo najbolje obnesel na tržišču. Med izdelavo pazimo, da se bo logotip odlično obnesel v teh situacijah.

3 konceptiranje

Ta korak je razlog, zakaj se je milijone ljudi odločilo biti oblikovalec/ka. 😊 Na tej točki vzamemo kos papirja in na podlagi vseh zbranih informacij in smernic, začnemo raziskovati razne možnosti. Poskušamo in pilimo raznlične oblike, poteze in zasnove, ki bi bili potencialni za končno obliko. Več zasnov izrišemo, več idej dobimo. Ko imamo 2-3 različne koncepte, ki bi odlično funkcionirali za podjetje, preidemo na naslednjo fazo.

4 Osnutki in izboljšave

Najbolj potencialne koncepte vektoriziramo v vektorskem programu in jih izpopolnimo do točke, kjer jih lahko predstavimo naročniku. Da si uporabnik lahko bolje predstavlja, jih umestimo v razne ambiente, kot so: vizitke, embalaža, delovna uniforma, stavba ipd. Na podlagi povratnih informacij logotip izboljšujemo do točke, kjer smo z njim popolnoma zadovoljni.

Zanimivo je, da velikokrat logotipi, ki odlično opravljajo svojo nalogo, ne “zasnubijo” uporabniškega očesa ob prvem pogledu, vendar kasneje čez čas pridobijo simpatijo uporabnikov. 

V povprečju se cikel divizij zavrti 1-3 krat, preden pride do točke, kjer je to to, kar bi si želeli.

5 Priprava/ predaja končne dokumentacije in datotek

Ko je logotip potrjen in njegova oblika končna in »počiščena«, je čas, da se pripravi na predajo. Opcijsko se ustvari še priročnik logotipa, kjer ga podrobno predstavimo, navedemo vsa pravila in limitacije uporabe.

Izvozimo ga v naprej dogovorjene formate in velikosti ter še zadnjič pogledamo, ali je vse ok.

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

Načrtujte svojo pot, korak za korakom z našim zemljevidom digitalnega uspeha.