URL naslov – Kaj je url in kako ga optimizirati?

Avtor prispevka: 

Kazalo vsebine
Brezplačni seznam
Prenesite si zemljevid digitalnega uspeha in sledite korakom.

V naslednjem vodiču vas bomo vodili skozi temo url naslovi in kako jih najbolje optimizirat za spletne iskalnike kot za uporabnike. Pogovarjali se bomo o dobrih praksah in vam tudi dali par nasvetov, ki jih boste lahko takoj implementirali na svojem spletišču.

URL naslov (ang. uniform resource locator) je najosnovnejši element optimizacije za iskalnike, a vseeno vitalen za visoke uvrstitve. Dolžina url-ja je uvrščena kot 46. v Googlovih top 200 faktorjev za uvrščanje. Url Pod je uvrščena kot 47. in ključna beseda v url-ju kot 51, zato je dobro optimiziran url toliko pomemben.

Kaj je URL naslov?

URL je najkrajši osnutek spletne vsebine. Zato mora čim bolje opisati vsebino na čim krajši način.
Uporabniki morajo enostavno razumeti, kje na spletnem mestu se stran nahaja in o čem govori.

Varnost spletne strani in ssl certifikati

Da razčlenimo in opišemo samo strukturo URL-ja, se najprej ustavimo pri osnovah: za dve nam najpomembnejši znački sta:

  • http (hyper txt transfer protocol) in
  • https ( hyper txt transfer protocol secure)

Razlika med njima je, da https uporablja kodiran SSL (secure socket lair) certifikat, kateri podatke kodira in jih s tem zaščiti pred zlo namerno krajo podatkov in vdori na spletno stran. Ker se Google zavzema za varnost in dobro izkušnjo svojih uporabnikov, je varnost spletne strani ključnega pomena, za višje uvrščanje strani v njihovem iskalniku.

Priporočamo: v kolikor na spletni strani še nimate aktivnega SSL certifikata (https) se pri vašem internetnem ponudniku pozanimajte in aktivirajte brezplačen certifikat na vašem serverju, ki ga ponuja vaš operater.

Zdaj, ko smo poskrbeli za varnost na naši spletni strani, si lahko pogledamo druge faktorje URL povezave, ki so pomembni za optimiziranost spletne strani.

Najpomembnejši faktorji, na katere moramo biti pazljivi

  • Kot najosnovnejša je seveda vključevanje ključne besede (in njenih sinonimov) v sam url. Tako povemo Googlu in našim uporabnikom, o čem govori vsebina izbrane strani.
  • URL naslov kot opis – uporabite url kot kratek opis vsebine izbrane strani. Probajte v naslovu na čim krajši in jasen način opisati vsebino strani (npr: domena/seo-trendi-2019)
  • Uporabljajte – med našo raziskavo smo zasledili tudi uporabo podčrtaja in vezaja. Razlika med njima je, da Google – (vezaj) bere kot presledek; _ (podčrtaj) pa kot vezaj. Zato priporočamo, da se za presledke v domeni uporabi izključno – (vezaj).

Napake katere smo zasledili

1. Php generiranih spletnih naslov-ov

Pri takšnih naslovih je značilno, da vsebujejo nepovezane črke in številke, katere spletnim iskalnikom niti uporabnikom niso berljive ali jasne. Naš predlog je, da URL strukturirate po načinu
domena/ kategorija/ pod-kategorija/ članek
Le tako bodo Google kot vaši uporabniki, vedno vedeli kje se nahajajo.

2. Predolgi URL-ji

Veliko krat se znajdemo na kakšnem spletnem naslovu, ki bi nam zasedel še toliko vrstic wordovega dokumenta – kar je za deljenje povezav, kot tudi samo uporabniško izkušnjo, zelo slabo. Probajte se držati dolžine url-ja do maksimalno 100 črk.

3. Dinamično generirani parametri

Enako kot pri php generiranem url-ju se tukaj v poti prikazujejo generirani parametri kot so: sort by, sekcion ID, ipd.
Tudi tukaj priporočamo, da se držite pravila URL strukture, po načinu domena/ kategorija/ pod-kategorija/ članek.

4. Vključevanje posebnih znakov

V url naslov ne vključevati posebnih znakov (<, >, %, #, [], {}, »)

5. Vezne besede

V url-ju se probajte izogniti veznim besedam. Z novo Google posodobitvijo so sicer že odpravili probleme s kontekstom, a vseeno še ostaja velik problem pri razbiranju vsebine. Zato se izognite veznim besedam kot so: z, in, ali, ter, ipd..)

6. Repetacija (ponovitev) ključne besede

Na veliko straneh smo zasledili ponavljanje ključne besede v URL:
www.domena.si/denarnice/usnjene-denarnice/velike-denarnice. Včasih nezavestno, včasih pa tudi zavestno. Na e-commerce straneh se ta napaka veliko krat ponovi in je veliko krat tudi neizbežna. A če imamo možnost se ji probamo izognit.

Spoznanje: torej če povzamemo; kadar postavljate ali optimizirate url spletne strani, vključite ključno besedno (za katero želite stran uvrščati), ki bo opisala in predstavila celotno vsebino na izbrani strani.

Tako, še eden uspešen polnovreden članek, kateri vam da veliko napotkov in informacij kaj je URL in nekaj o njegovi uporabi. Če bi želeli izvedeti več o splošni optimizaciji svoje spletne strani ali bi se radi le informirali, si poglejte naš VODIČ.

V kolikor bi potrebovali kakšno pomoč ali bi imate kakšno vprašanje pa bomo več kot veseli vašega klica ali email sporočila na info@indistant.com.

Vam je bila vsebina v pomoč? Ocenite nas

Ni ocene