Optimizacija teksta je kar velik del, kateri nam pomaga do boljših pozicij in prav tako ogledanosti naših vsebin. V tokratnem prispevku vam bomo opisali kaj pomeni SERP, kako je pomembna optimizacija teksta za serp ter dodali nekaj nasvetov in opazk iz lastnih izkušenj.
Kaj je SERP?
SERP (ang. Search Engine Results page) je oznaka, katera predstavlja iskalne rezultate oz. stran rezultatov v iskalnikih. Je ključna za doseganje odličnih rezultatov in uvrstitve na prvi strani Googla.
Če pogledamo matriko %, ki jih vsako mesto na prvi strani iskalnika vzame, izglada tako:
- mesto si lasti okoli 42 % klikov uporabnikov
- mesto je deležno okoli 12% klikov
- mesto jih dobi okoli 9% klikov
in tako se nadaljuje po lestvici navzdol vse do 10. mesta, katero pa dobi le okoli 3% klikov uporabnikov.
Zakaj je torej pomembna optimizacija vsebine in medijev SERP?
Če želimo pridobiti maksimalno pozornost uporabnikov in biti hitro vidni v iskalnikih, je potrebno ustrezno izpolniti nekaj zahtev.
Kot prvo:
- Ključna beseda– treba je spisat pravo ključno besedo, katero uporabniki iščejo.
- Title (naslov) – kateri nagovori uporabnike in jih pritegne. Oznaka title se kaže na Googlovi strani zadetkov, kjer je glavni element izbrane strani, katera nagovarja uporabnike s svojo vsebino.
- Privlačen Meta opis (za več informacij si lahko preberete članek meta opis .)
Naslov (Title) je torej prvi vpogled v vsebino vaše strani. (V kolikor vas zanima več o naslovih, si lahko preberete članek Headings- html naslovi)
Veliko krat boste zasledili pojem CTR (clic trough rate), kateri govori o izračunanem številu (v %) uporabnikov, katere sta vaš title in meta opis nagovorila v tolikšni meri, da so kliknili vašo povezavo.
Poglejmo si, kako napisati dober naslov in privlačen naslov za SERP, kateri bo zagotovo pritegnil potencialne stranke:
Spoznanje, po ogledam videu:
dobro strukturiran in spisan title (naslov) bistveno poveča obisk vaše povezave in seveda pritegne morebitne potencialne stranke, katere zanima vaš izdelek / storitev. Vredno se je potruditi!
Primer dobro strukturiranega titla je npr. oblika:
Primarna ključna beseda | stavek ki privabi | domena
Primer:
Grafično Oblikovanje | SUPER Cene | Distant.com
Google ne šteje črk kot optimalno dolžino titla, temveč dolžino v pixlih. Kar pomeni, da je optimalna dolžina titla nekje med 320 in 550 px. V črkah bi to pomenilo nekje od 50 do 60 črk.
Maksimalna dolžina, ki jo prikazuje google je okoli 600 px. Kadar je title predolg, google »poreže« naslov in mu na tistem mestu doda tri pike (…).
Osnutek deljene strani na družbenih omrežjih
Oznako title uporabljajo tudi družena omrežja in razne spletne aplikacije, katere uporabniku prikažejo osnutke njim deljene strani (kadar pošljemo povezavo do spletnega mesta).
Največkrat prikažejo oznake title: meta opis (meta description), poberejo pa tudi predloženo sliko (featured image) ali kakšne druge meta podatke.
Naši napotki:
Pišite kratko in jedrnato
(Probajte na najbolj kreativen in hiter način opisati svojo stran/ ponudbo. Držite se priporočene dolžine vsebine med 50 in 60 črk oz. 320 in 550px. )
Pišite za ljudi, ne spletne iskalnike.
Široko znano je, da ljudje veliko prej kliknejo privlačne in unikatne povezave, katere jim padejo v oči. Zato se držite načela, da pišete za ljudi in ne za spletne iskalnike!
Strukturirane title oznake prinašajo višji CTR (click trough rate) kot generirane.
Opazke:
V večini primerov smo opazili, da generirane title oznake največkrat ne izgledajo prav dobro in ne nagovarjajo. Zato priporočamo, da si vzamete čas in poskusite vsebino predstaviti kar se da najbolje.
V primeru, kadar imate več tisoč strani, je najboljša praksa v naprej strukturirati tipe informacij.
Npr.:
[produkt] | [kategorija] | [znamka]
Ključne besede na začetku.
Znano je, da Google strani, katere imajo vpisano ključno besedo na prvem mestu, uvršča višje kot tiste, ki imajo ključno besedo na drugi ali tretji poziciji stavka. Zato vedno začnite z ključno besedo na prvem mestu! – držite se priporočene strukture titla.
Pišite za ljudi, ne za spletne iskalnike.
V letu 2019 je to najboljše in najmočnejše vodilo, katerega se moremo zalo dobro zavedati.
Google služi ljudem, torej v kolikor bo vaša stran uporabnikom prijazna, jo bo tudi Google nagradil in uvrstil višje.
V kolikor vas zanima več o SEO optimizaciji si lahko preberete naš prispevek: Optimizacije spletne strani in njene vsebine.